fredag 16 oktober 2009

Skidåkare=galning?

Såhär klär sig våra kära kollegor skidåkarna när de ska ut på cykelträning!!?? Kalle Gräflings är galningen på bilden. Ni vet han som prydde mjölkpaketets baksida i säkert minst ett år nångång tidigt 90-tal.

Det har inkommit bortförklaringar. Tror vi på dom? Nja med skidåkare vet man aldrig.

Själv körde jag kortbent med benvärmare och flossade skoskydd på nedre delen. På övre långt underställ och vanlig tunn långärmad tröja. När jag inte skickade på så använde jag mig av en vindjacka. På händerna flossade fingervantar. Frös aldrig men sen körde jag bara strax över en timme i ruskvädret också.

Formen då? Den vet jag lika lite som ni om. Provade skicka på ett par varv runt Lugnetbanan idag men med minst en minut för dålig tid. En anledning kan vara det helsura underlaget uppe på Lugnet idag.

Nilsson kom upp till Lugnet mitt under mitt första varv. Han hängde på och efter ett par minuter står jag på öronen i en alldeles för hal kurva. Hör ett litet hånskratt bakom mig och sekunden senare brakade också han i backen. Han är fin. Däcken var det dock grymt bra bett i. Trodde bara lite för mycket på dem. Kör Tufo Cubus fram och Tufo Prestige bak. Dessa kommer bli kanon i helgen. Men vi har inte så mycket att välja på eftersom vi inte fått resten av däcken än.

/Darvell

2 kommentarer:

  1. Ha ha vilken ära att få vara på bild på kalaskingarnas hemsida! Kom ihåg cyklister, att inte kopiera för mycket klädsel nu bara...lagom är bäst:)
    Ber du Adam snällt kanske han kan fiska upp en bild på de mytomspunna vita skoöverdragen....som ni skulle kunna ha på träning iaf.

    Ha ha hur fasen kan du komma ihåg milkogrejen Darvell?!? Jag måste erkänna jag känner mig lite hedrad när en sån fräsch cykeltalang har sånt minne! Men måste rätta dig: så gammal är jag inte så de var början av 90-talet. år 1999 om jag får be! Och Gräfnings stod de på paketena!:)
    Var dock på den tiden jag själv hade lite talang ev... numera måste man ju trycka i sig kakor redan vid 2h på långpassen, så du får nog jobba hårt om du ska få runt mig med endast vatten:)

    Kan kanske sträcka mig att du kan lära mig lite klädseltips också då:) Men ni borde vara rädda om knäna och picken när de närmar sig cykelcrossäsong=minusgrader. Du/Ni är välkomna på fintur skidor i vinter. Går rykten om att Hans-Olle kör intensivkurs med Darvell i Skugg om kvällerna! Då kanske vi ska ha lite klädgenomgång också:)

    Klart du skulle bli kall eftersom de är vilopulstempo om du skulle åkt med oss idag så stark som du är. Har cyklister plötsligt blivit bekväma och kollar yr innan de ska träna? Eller jag tror de är så här: Cykelgrabbrana har "skidåkarapril" nu och glider mest på harrys och dylikt. Inte så konstigt det när jag vart med om Darvells kjoltygsdrag!!:)

    /mr påklädd

    ps kör inte kläderna av varandra i helgen nu:) ds

    SvaraRadera
  2. Klart du ska vara på bild här på sidan. Nu väntar vi med spänning på din blogg. Ja de där skoöverdragen vill jag verkligen se, kanske vore nått för valpen med sina frusna tassar.

    Åt man mjölk och müsli varje morgon så gick det inte att undvika. Sen höll jag på med skidor på den tiden så Milkograbben från Falun blev ju en stor idol. Det där med kakor sitter bara i huvudet. Nilsson är nästan acklimatiserad i cykelvardagen nu. Vi ska lösa det för dig också.

    Japp Hans-Olle är ju tekniskt fulländad på det mesta han tar sig för. Där har vi mycket att lära. Kolla bara på de retro inspirerade Parkpre kläderna!! Retro är ju tokinne nu.

    En annan grej är ju att det är svårare att hålla sig varm när man cyklar. Det verkar du ha märkt hehe. Nja nu har vi dragit igång igen men vi bangar aldrig på en liten sväng. Haha när du är på Harrys står ju alla på läktaren när kung Kalle drar sina dansmoves.

    /Darvell

    SvaraRadera