onsdag 24 mars 2010

Hemma och vänder

Det här med uppdateringar verkar inte vara våran grej iår. Vi ska bli bättre, lovar.
Har inte hänt särskilt mycket sedan vi körde sista tävlingen på Cypern den 14 mars. Första dagen hemma i Sverige slog vi till med ett fikapass på vårat favoritfik inom kategorin "mest pang för pengarna". Vi pratar såklart om bageriet/cafét i Gustavs några mil utanför Borlänge. Billigt, gott och bäst om man frågar Mange. Själv är jag lite mer förtjust i Lager 157´s chokladbollar ute i Sågmyra.
I fredags packade jag in cykeln och längdskidorna i bilen och brände upp till Umeå för att hälsa på Jennie en vecka. Vädret här uppe har bjudit på strålande solsken och någon plusgrad varje dag. I måndags var jag ut och rastade saltmoppen på skoterspår. Underbart tänkte jag efter fem minuters njutning på perfekta spår. Sen sa det pang och jag for över styret och fick cykeln över mig. Tydligen hade ligisterna valt att gasa till lite extra i utförslöpan och bildat en grop som jag inte sett. Framskärmen gick sönder och mitt huvud var inte på topp på kvällen. Så igår körde jag skidor i lugn fart istället för cykel.
Nu ska jag snart ut och springa lite löpintervaller i slalombacken här i närheten. Men först lite förmiddagskaffe och bullar.

/ Nilsson

1 kommentar:

  1. förmiddagskaffe och bullar, haha.. låter som du har semester där uppe! =)

    SvaraRadera