söndag 4 april 2010

Racerapport

Bra ben tog oss båda upp på pallen idag. Jag tog mig runt som 2:a och Nilsson som 3:a i det 45 man stora startfältet. Det får mig att tänka tillbaka till min juniorålder när även Sverigecupen hade samma storlek på startfält.

Det blev ett riktigt gyttjerace eftersom 10 mm regn fälldes över banan på förmiddagen. 10 mm är jäkligt mycket i danmark eftersom underlaget är lera blandat med jord. Kanon när det är torrt men är det som idag blir det mycket löpning. Klaus Nielsen bemästrade underlaget bäst och/eller hade mest pang i benen. Han drog ifrån mig redan i slutet av första varvet. Vi hade skakat av oss de andra redan i första backen så det blev ett ensamt race för mig. Det var dock riktigt kul att sladda runt i leran idag tycker både jag och Mattias.

Nu sitter vi i bilen på väg hem. 03.47 står det på gps:n. Kul.. Men Uffe har lovat att föra oss i säkerhet. Eftersom HP.n lever igen så är såklart telefonen inkopplad så jag kan förse er med info redan idag.

/Darvell

1 kommentar: