måndag 16 augusti 2010

Revansch!

Det går verkligen bra på de viktigaste svenska tävlingarna just nu. För ungefär en månad sedan vann jag SM och i helgen tog jag även hem Cykelvasan. Mina/Team Kalas svenska mål med säsongen kan därför bockas av. Det var ett fint lagarbete som låg bakom helgens seger. Ole Christian körde grymt starkt och såg till att farten hölls under hela loppet. Mattias körde tyvärr punktering men gjorde några utbrytningsförsök innan.

Idag märkes det att jag, Emil Lindgren och Ole hade bestämt oss för att gruppen skulle vara liten när avgörandet skulle fällas. Jag var alltså med och höll fart under större delen av loppet. Med 5 km kvar så försökte jag avgöra loppet genom en stenhård stöt. Emil kom dock ikapp efter en stunds slit. In mot upploppet låg jag till skillnad mot förra året lite avvaktande bakom istället för att stöta som en vilde med huvudet under armen. Emil hade oturen att vurpa i näst sista kurvan. Det var snorhalt från gräset ut på asfalten och jag klarade av att med tvåhjulssläpp precis ta mig förbi honom.
In mot mål hade jag tid för segergest. Foto: Stefan Määttä

Foto: Lars Frederic Nordbakken

Kolla kingarna i bakgrunden. I blått Kung Sune (Morfar) och i rosa Stekar Birgit (Mormor). Foto: Lars Frederic Nordbakken

Grymmaste laget. Foto: Lars Frederic Nordbakken

Stekigt med presskonferens inomhus. Foto: Lars Frederic Nordbakken

Foto: Lars Frederic Nordbakken

Foto: Lars Frederic Nordbakken

Redan på fredagen stod jag som vinnare i uppvisningsstafetten tillsammans med Björn Johansson från Duells. Foto: Jahn Ekman

En kändis och en cyklist i varje lag. Foto: Jahn Ekman

/Darvell

4 kommentarer: