onsdag 1 september 2010

Halvstafett

Gick inget vidare för oss idag. Vi bröt på 3:e sträckan då Alexandras bakväxel gick sönder. Jag är i alla fall glad över att jag fick köra. Kändes grymt bra och det gick hyfsat fort.

Alla utom ryssarna hade snabbingar på första sträckan. De hade en dam. Jag kom iväg som 6:a in i första tekniska partiet. Hade oturen, eller orutinen att hamna bakom en holländsk u23a som inte hade så bråttom. Konstigt eftersom holländska u23 brukar vara snabba. Han släppte i alla fall lucka och vi förlorade 10-20 sekunder på det 5 min långa partiet. Nästan omöjligt att köra om.

Efter partiet kommer Kulhavy förbi i full fart. Jag hängde på några hundra meter tills syran sprutade. Han kom ikapp men inte jag. Tog mig i mål som 7:a 30 sekunder bakom ledaren. Asnöjd med det trots att jag inte tog mig förbi holländaren tidigare. Växlade över till junioren Tomas Kristoffersson som gjorde ett bra lopp och växlade som 8:a. Schweiz vann före Tyskland. Ingen skräll direkt då dessa länder har hur många bra åkare som helst.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar