måndag 4 juli 2011

Ränneslättsturen - Oflytet håller i sig

Kände att de va dags att ruska liv i bloggen igen, har stått still här ett tag..

Igår körde vi Ränneslättsturen i Eksjö, hade förhoppningar om att försvara vinsten från förra året och de gick nästan...
Brukar i stort sett aldrig ha några problem med punkteringar, men nu har jag haft 2 punkor senaste 2 långloppen här hemma i Sverige. På Lida Loop va de en glasbit och igår ett skärsår i däcksidan.. Men tack vare grym service från Nilsson fick jag ett nytt framhjul och kunde fortsätta relativt snabbt. Fick jaga på hårt ganska länge innan jag lyckades ansluta och sista 2 milen kändes bena riktigt krispiga, efter att ha stått över en hel del i drag-jobbet så lyckades jag släpa mig med in till mål där det var dags för nästa problem..
Efter att ha fått en bra lucka till Micke in genom sista kurvan inför spurten kändes de som jag skulle fixa att försvara fjolårets vinst men då kuggade kedjan och la sig på minsta klingan fram vilket resulterade i att ja flög ur båda pedalerna och kunde stillastående se Micke vinna...
Fick nöja mig med en andra plats och med två spurtpris-vinster istället för att stå överst på pallen..
Inför Mörksuggejakten i helgen ska de på lite nya prylar på min Giant sen ska de va slut på problemen för i år, någon annan får gärna ta över de efter mig ;)

Idag blev de ett lugnt pass med lite tuff teknikträning, gick riktigt bra även om bena nog helst hade velat lega kvar hemma i sängen.

Dagens projekt,ser tyvärr inte så brant ut på bilden..

Avslutar med en bild på "podium-skorna" som folket nere på tävlingen kallade dom. Lä putsa lite på ena paret eftersom de fanns en del lerhål på racet igår, tror tyvärr inte att dom blir lika fina som de övre paret jag använt en gång.

/ Wengelin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar