lördag 28 mars 2009

Normaltillstånd

Jaha då var vi tillbaka i gamla vanor igen. Dagens pass gick i sämsta tänkbara väderförhållanden. Slask, slask och mera slask. Kl 9 var det samling för avfärd till Gustavs fik. Jag, Valpen, Jesper och Pia var de tappra själarna som vågade sig ut i skitvädret. Vi hann bli lite blöt om fötter och ben innan vi kom till Gustavs. Vissa behöver komplettera skärmarna lite. Väl i Gustavs blev det kaffe och Semla för 22 kr. Grymt gott dessutom så nu är det inte bara Lager 157 fiket som ligger på topplistan.

Sedan bar det av mot Aspeboda. Valpen och Jeppe kom in på sitt vanliga samtalsämne som höll i sig hela vägen. Jag skrattade mest åt dom och Pia verkar van så hon gjorde detsamma. Vid Leksandsvägen vek Jesper och Pia av hemåt och jag och Valpen skarvade vidare för att få 5 timmar.

Innan Rexbo blev vi omkörda av en ligist igen. Han bromsade inte det minsta och siktade på slasksträngen. Vi blev slaskbadade från tårna till huvudet. Bara att stanna och borsta av det värsta. Sedan letade vi utan framgång på alla gårdar efter bilen som ställt till detta. Upp över berget mot Sågmyra började gnället från Valpen. Det var för dålig väg och han hade börjat frysa. Ett par kilometer innan Falu skylten hörde jag nån ropa på gel bakom mig. Han fick två och dessutom fick han smaka av min kaka. Jag höll i den medans han skulle ta en tugga. Han tog sats, tog den lilla tuggan, bet i pappret och var bara några mm ifrån att hugga fingrarna av mig.

Hur kunde han vägga idag när vi åkt i ett betydligt behagligare tempo än senast? Men är energin slut så är den. Dessutom kan ju kylan haft viss inverkan. Gränsen tänjs för varje pass men han är fortfarande valpig.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar