söndag 29 mars 2009

Sista slaktdistansen på ett tag

Söndagsturen bar iväg söderut idag också. Djurback var starkast för dagen så han bestämde farten men alla gick runt. Men han fuskade lite då han hade cross med egoskärm. När vi kört tre och en halv timme så passerade vi Gustavs. Vi alla såg fram emot en fin fika. Så vi åkte till fiket tittade på affischen med ett par semlor på. Klämde lite medhavd föda. Kände på dörren igen men den satt fast. Hur kan de ha fiket stängt på en söndag?

Vidare mot Borlänge så verkade det som Djurback storfikat trots att det var stängt. Det gick undan men jag satt bredvid och kved en aning. I Borlänge visade han en fin genväg. Över en åker. Bra val när det ligger ett par dm blötsnö på marken. Det var hyfsat packat en liten bit så vi sladdade oss fram några meter innan vi fick börja om. Kom 10 meter i stöten och efter 10-15 försök gav tom jag upp. Fin skjuta cykel träning fick vi i alla fall. I från Ornäs blev jag och Nilsson själva. Jag åkte hem och lämnade av honom efter 5 timmar.

Nu skulle jag köra mig stum eftersom det stod på programmet. Körde 2 stycken 25 minuters intervaller på 160-175 i puls. Benen skrek sluta direkt men jag snurrade 2 varv runt pölen. Klämde 2 gel i halvtid. Avslutade träningen strax innan Bojsen. Vinglade hem. Såg dubbelt, undvek alla motlut och hade kraftigt "förkylda" ben men var inte riktigt väggad. Ett perfekt pass.

Lastade i en dubbel dos R2, ett par bars och däckade i soffan. Imorgon blir det 5 timmar trivseldistans som avslutning på en fin distansperiod. Får jag inte fika då så lägger jag av.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar