onsdag 1 april 2009

Tapetmarodör

Idag har vi båda tränat på Vibes som vanligt på onsdagar. Vi kör konstant 3 ggr i veckan nu när vi är på hemmaplan och när vi reser kör vi Pilates boll. Bålstabiliteten börjar bli såpass bra att vi snart inte behöver styre på cykeln. I övrigt glänser Nilsson på övningar där armar är inblandat och jag i benövningar. Men vi pressar varandra så skillnaden blir mindre för varje gång.

Körde även styrkeintervaller idag. Lastade på lika mycket som jag klarade senast jag körde, alltså innan cyclocross tävlingarna i januari/februari. Det höll 2 st innan pulsen var skyhög och benen fulla med syra. För mig är detta ett bra tecken. Bra tryck i benen men hjärtat hänger inte riktigt med än. Ökad intervalldos dom två närmaste veckorna kommer förhoppningsvis att göra att jag kan köra ännu tyngre än dagens första intervaller.

För er som inte vet så håller jag på att renovera hemma. Har rivit tapet till förbannelse utan att riktigt lyckas få ett bra resultat. Idag såg jag att det fanns tapetbortagare att köpa på Jula. Det är en sorts ångmaskin som ska blöta upp tapeter och tapetlim så man kan skrapa bort tapeterna. Åkte direkt till Jula för att inhandla denna skönhet. Inte testat den än men imorgon får ni veta om den är nått att ha. Men först ska en fikatur till Gustavs med Nilsson och Oscar avklaras.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar