tisdag 21 april 2009

Ryssträning

Var iväg till Vibes för bålträning igår. Benet var rejält svullet sen söndagens vurpa så Ulf Valfridsson erbjöd mig laserbehandling på lårkakan. Han ordinerade även vila under gårdagen och idag är lårkakan i stort sett borta.

Idag körde jag distans med Micke Salomonsson och Lars bleckur. Åkte till samlingsposten i tron att det skulle gå rätt lugnt trots att jag hade mtb och de lvg-hojjar. Oj så fel jag hade. Micke satte tempo redan ut från postenparkeringen. Det var ungefär som att köra ett GP-lopp genom stan ut mot Enviken. Micke tog en lite väl kort förning ut till Lamborn på 1.20. Därefter drog Bleckur oss till sin hemby Ingels på 1 timme. Här kom dagens höjdpunkt. Jag trodde inte dessa killar fikade under passen men vi rullade in på Bleckurs farmors tomt. Där blev vi bjudna på storfika. Vidare mot sörskog med Micke i spets för en för passet kort förning. Bleckur drog därefter i ett fint tempo över Sörskog och lämnade inte över taktpinnen till Micke förrens Bergsgården. När jag fick syn på Faluskylten drog jag på en rökare och fick vind i fejjan för första gången under passet. Det gäller som sagt att vara först över mållinjen. Men Micke nöjde sig inte här så han körde GP träning hemåt tills jag sa att nu var det dags att varva ner. Bleckur skarvade och Micke var det svårt att få stopp på. Han ville ha bra snitt var anledningen. Dagens snitt blev 34,4 km/h och 139 i snittpuls.

Vi körde alltså Ryssträning idag. Konstant ett led utan onödigt prat och förningar på en timme styck. Vad tycker jag då om sån här träning? Jo ASGRYM. Jag vill inte alltid köra distans såhär men ibland är det bara så skönt.

/Darvell

1 kommentar: