måndag 27 april 2009

Panik!

Gick asbra i helgen. Trots många startvurpor och mycket köande så lyckades jag ta mig i mål som 62:a mindre än 10 min efter vinnaren Absalon. Jag är nästan övertygad om att jag hade kunnat halvera den platssiffran med bättre startposition. Tre första varven var det väldigt trångt men jag körde upp mig för varje varv. Passerade som 150:e efter första varvet. Som bäst hade jag 28:e tid på ett av varven.

Det var ett under att ramen höll. Man kan se hur den flexar när man lastar på lite Watt på pedalerna. Att jag kunde fokusera på loppet trots att Giant mekanikern sa att den kommer att gå av är för mig en gåta. Sånt här brukar kunna störa mig men i helgen hade jag kanonben, då är allt lätt.

Synd att det inte räckte ända fram till topp 60 i världscupen för då hade jag fått starta på den positionen. Houffalize banan har bättre omkörningsmöjligheter så med rätt ben så förbättrar jag helgens placering.

Nu gäller det bara att ramen som skickas från Sverige kommer fram i tid. Har bara lite panik över detta!

/Darvell

2 kommentarer:

  1. Grymt kört. Hoppas det löser sig smidigt med nya ramen och uppladdningen inför Houffalize går bra.

    SvaraRadera
  2. Först seger på Jungfruberget och nu detta. Bra kört!

    SvaraRadera