onsdag 19 augusti 2009

Länge sen sist.

Tror jag väggade senast förra hösten. Idag var det dock dags igen. Dålig tajming för felkörningar och väggen. Har en miljon saker att hinna med innan avfärd mot Skavsta och Graz imorgon.



Bilden tagen efter Tempo SM. Men hur fan ser kroppen min ut i den vinkeln? Foto: Daniel Asplund

Jag fick med mig Oscar ut idag. Glada miner och massa fjoll i början av passet. Sen började Oscar klaga på hög puls och stumben så vi stannade i Gustavs för fika. Vi planerade för en lite annorlunda runda över Långshyttan. Efter vi passerat rakt över Gävlevägen sket sig dock allt. Vi hade redan lite väl mycket på klockan men ville ändå köra grus hem. Här började eländet med återvändsgränder. Jag var övertygad om att jag lyckats ta mig hem på de vägarna för en massa år sedan. Antagligen var det fel för vi testade det mesta innan vi gav upp. På väg tillbaka från sista granden är Oscar trött. Uppe på riksvägen igen lägger jag mig å borrar så vi ska komma hem. Körde lite för hårt dock. När jag frågar Oscar om det går bra så mumlar han om att han var toktrött, väggad alltså. Jag sänkte farten och tog det lugnt när det lutade mot. Han hängde i fint och med 4 km kvar till Hosjö känner även jag av lågt blodsocker. Han märkte nog att jag var trött för han sa att längre än till Vivo Hosjö kommer han inte. Väl där så går han in och drar kortet. Kommer ut med Cola, kakor och apelsiner. Apelsinerna fattar jag inte riktigt men det är väl hans grej eller liknande. Därefter var det finben hela vägen hem.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar