söndag 9 augusti 2009

Mr. Stum

Jaha då var Bern över för denna gången. Valpen började dagen med att titta på ett tomt bakdäck. Men det löstes enkelt. Frullen var framdukad nere i matsalen och det finns inget som gör honom så glad som mat. Tänk också på att det var buffé. "Åh inte nog med att det är finfrulle, man får ju äta hur mycket man vill".

Ett par timmar innan start rullade vi iväg till en mack för att skjuta på däcket igen. Vi avverkade några mackar innan vi lyckades hitta en passande kompressor. Vi(han) lämnade nämligen adaptern på gårdagens mack. Lastade in åket vårt i ett P-hus intill linbanan som skulle ta oss till tävlingscentrum. Strax efter oss gled stäkarn Calle Friberg från Stäket in. Vi snackade lite och stekte av oss benvärmarna.

Ja rejset då. Bra eller dåligt? Inte vet jag. Eller ok, bra start och sedan helförsurad. Jag fick fritt spår i starten och tog mig enkelt upp till topp 10 från att startat som 40-50e man i första backen. Tre startvarv på en gräsmatta avverkades. Tyckte jag höll igen en hel del och kom ändå ut från varven som 6-7:a. Bakom tröttingen Absalon. Jag sög hans hjul ett halvt varv tills jag gick från finben till skitben på nån sekund. Jaha så länge räckte dom tänkte jag och försökte hitta mitt eget tempo. Synd bara att det tempot var ungefär en tredjedel av alla andras. Efter 2 varv hade jag fortfarande inte återämtat mig så för att inte vara ivägen för andra så klev jag av.

En erfarenhet rikare blev jag i alla fall. Nu vet jag hur fort jag vill kunna köra i 7 varv. Senare i rejset gasade Absalon på och sopade enkelt hem segern före Flückiger. Nilsson blev 42:a, Calle Friberg 18:e och Emil Lindgren låg 5:a efter 3 varv men punkade ner sig till 17:e plats.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar