tisdag 26 oktober 2010

Arg?

Två andraplatser blev alltså helgens skörd för mig. Vi (Jag, Nilsson, "Lill-" Nilsson och Jeppe 77) åkte ner till Lidköping på fredagen för att slippa stressa. Laddade upp med Fingerboard, PSP, Idol, chips och vändtia.

Linus Dahlberg drog iväg som ett skott när fältet släpptes på lördagen. Halvägs ut på varvet tog jag över och försökte utöka luckan. Blev inte så långlivat liksom alla andra försök denna dag. Jag, Nilsson, Jens, Emil och Seglarn låg i tätgruppen som Jens sprängde på sista varvet. Jens vann före mig och därefter Emil.

På söndagen hällde regnet ner och det var endast 3-4 grader. Ett väder jag brukar trivas i... Linus drog iväg likt dagen innan med mig på hjul. Jag tog över tidigare idag och fick en ganska bra lucka. Den höll ungefär halva varvet och var uppe i 20-30 sekunder som mest. Kände mig dock inte bekväm i ledningen med Emil jagandes bakom. Tror jag körde på ilska eftersom jag frös nått så jävulskt om fingrarna.

Jag sladdade in i plastbanden i snabbaste utförslöpan. Emil tog då in större delen av avståndet. När jag sedan får kast igen ut i plastbanden, denna gången i en uppförsbacke så ledsnar jag ur totalt. Jag skriker några fula ord, Emil kör förbi och sedan var det bara att ta sig till mål med stelfrusna fingrar. Efter mål har jag sådär ont i händerna som jag bara trodde Nilsson kunde ha. Det gjorde så ont att jag blev helt yr. Precis då kommer årets stjärnskott inom svensk CX Adam Steen fram med torra och uppvärmda handskar. Nilsson hade inte frusit ett dugg om händerna så nästa gång får det bli tjockare handskar.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar