torsdag 14 oktober 2010

Comeback

Igår utfördes första riktiga cykelträningen sedan Långlopps SM för nästan en månad sedan. Den första viloveckan ansträngde jag inte kroppen överhuvudtaget. Sedan har jag kommit igång med både gymning och lite löpning.

Skrotlyfning har jag ägnat mig åt 2-3 gånger i veckan. Det är kul att se hur fort jag förbättrar mig på sådant jag legat efter med. Jag gymmarSportlife ute på velodromen och är extra förtjust i roddmaskinen. Från början så körde jag den som uppvärmning. Rodde då 2000m på 8 minuter. För varje gång har jag velat pressa min egen tid och förra veckan tog jag mig ner under 7 minuter. 7 minuter blev något utav ett mål så det var jag tvungen att köra under. Senast körde jag dock mycket saktare eftersom jag saknar nytt mål. Bra eller dåligt?

3 gånger har jag ägnat mig åt löpning nu. 2 gånger med årets comeback Jonatan "Talangjäveln" Steen. Ingen har gjort så många comebacker som han i så ung ålder. Frågan är om det håller den här gången. Jag tror faktiskt det.. Vi har sprungit lugnt och fint 7.5 km varje pass. Superfin träning som jag verkligen vill hålla i för att få bättre löpsteg.

Igår var det alltså träningstävlingspremiär för mig på Lugnet. Det är oroväckande hur bra benen känns efter en såhär lång vila. Det får ju inte sluta med att jag bara vilar.. Hur som helst så vann jag alla tre heaten och hade rejäl blodsmak varje heat. På sista heatet hängde värsta konkurrenten Jens Westergren med hela vägen till målrakan. Där jag åkte ifrån honom utan besvär. Antagligen har Jens en baktanke med detta och kommer vara lika besvärlig som vanligt att besegra.

/Darvell

2 kommentarer:

  1. Enligt Ludvikas startlista kör ni i Kalas Superklassen där. Måste väl vara fel gissar jag?

    SvaraRadera
  2. Var kul att se bilderna ifrån gårdagens tävling Darvell. Gula fina skor, äntligen :D Hoppas det gått bra idag med

    SvaraRadera