tisdag 7 juni 2011

Sen rapport

Tävlingen i Lördags blev ingen supersucce för Team Kalas men väl en fin genomkörare som gav några UCI-pinnar. Jag tog ledningen direkt efter startloopen och skapade en lucka på ungefär 20 sekunder innan Ola Kören gasade ikapp ut på andra varvet. Jag hängde med ett varv och därefter var panget slut och det var "bara" att ta sig i mål. Wengan tog sig förbi mig precis innan han också stumnade vilket var skönt för mig då jag fick någon att åka med. 6:a och 7:a blev vi vilket får vara ok. Vann gjorde Ola Kören från Norge som har fått till formen fint.

Idag har jag varit ute och kört racer runt Norr Lindberg, Tällberg, Leksand, Djura, Börlänge. Flöt på fint och min nya fina Garmin visade på 33,2 i snitthastighet och 135 i snittpuls. Var första gången jag körde med den, kul att ha lite siffror att kika på.

Någon slags benhävdarbild...

Mötte inte mindre än två bloggkungar idag, Adam Steen och Henrik Öijer. Öijer som var ute och fotade busshållplatser hann jag till och med växla några ord med. Första gången jag såg honom bakom en ratt, mäktigt!

/Darvell

2 kommentarer:

  1. 33.2 med racern var inte illa. Snart är du uppe i mina MTB-snitthastigheter.

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet, du och Adam kissar ju på mina snitthastigheter. Skit!

    /Darvell

    SvaraRadera