söndag 23 oktober 2011

Medioker...

Äh vafan en till medioker placering. Kom iväg fint i starten och kunde mata fullt i stort sett hela vägen fram till gräset. I mitten av första varvet började jag dock släppa placering efter placering helt i onödan. Detta måste jobbas bort, finns det nån riktig "stridspitt" därhemma som kan lära mig det här med att vinna närstrider?

I slutet av andra varvet förstör jag dock för mig själv genom att sladda och syna gräset i rötterna. När jag ligger där och försöker att inte bli överkörd ser jag istället min cykel bli det. Det är en italienare som trasslat in sig i min cykel och dessutom vridit mitt styre 90 grader. Vred tillbaka och det gick fint förutom att vajerhängaren till frambromsen satt kvar 90 grader så det blev till att köra med en tokspänd frambroms.

Kämpade mig i alla fall i mål som 48:a vilket jag ger mig själv godkänt för med tanke på nuvarande form. Det kändes dock som jag hade chansen på bra mycket bättre placering idag så det är med viss bitterhet jag styr hemåt imorgon.

Eftersom jag klarade topp 50 slapp jag dricka Semtex.
/Darvell

6 kommentarer:

  1. Du har ju Wengelin i teamet, perfekt att träna närkamper med...

    SvaraRadera
  2. Haha ja men han är ju farlig, drar säkert på mig alla möjliga skador då. Den här sortens träning skulle jag ju ha grundat med dig och Peter Hessel på 90-talet men då var ju inte jag i gänget med dom tuffa grabbarna...

    SvaraRadera
  3. Bra kört under omständigheterna! Många som hejar här hemifrån!

    /T

    SvaraRadera
  4. Vi har ju övat lite med Jens någon vinter också..

    SvaraRadera
  5. jag kan komma o träna lite grugg med dig? ;)
    MVH Frans "kinky" Sjöblom

    SvaraRadera
  6. Åfan jag sitter och skakar bara av tanken. ;)
    Möta kungen av tight racing och no mercy direkt kan ju innebära en del skador... Jag får skaffa mig hockey-utrustning alltså ;)

    /Darvell

    SvaraRadera