tisdag 20 december 2011

Det går bra nu...

För det första så tycker jag att mina prestationer på de två tävlingarna vi kört under den här resan har varit ganska dåliga eftersom jag inte fått ut 100% ur kroppen av olika anledningar. För det andra så borde vi vara ute och guppa på båten till Malmö just nu, istället ligger vi och surfar på nått gammalt hotell i norra Tyskland...

Att vi bor på hotell istället för båt ikväll beror på att Kalasbussen har blivit svårt sjuk i vänster framhjulslager... Det är så illa att den står på verkstad och inväntar morgondagens framhjulslagersamputering. Förhoppningsvis går detta smidigt och vi kan vara iväg innan lunch imorgon. Men bussen har gått 9000 mil sedan vi köpte den för tre år sedan så den här dagen hade jag räknat med att den skulle komma.

Tävlingarna då... Idag var det lerbad på riktigt, det går ledigt in på topp tre i lerighet. Jag har vissa perioder jag gillar sånt, dessvärre var det inte en sådan just idag då jag tävlat mycket och ska precis påbörja en träningsperiod. Hur som helst så efter en bedrövlig och loj start så körde jag upp mig under hela racet och gick i mål som 16:e gubbe. Mackan hade ett tufft jobb i depån då det var cykelbyte varje varv och bara två högtryckstvättar som dessutom bara blev en efter ett tag, men med en bäck och hink löste han detta kanon.

I söndags var banan lite mindre lerig men med enorma mängder höjdmeter i cyclocrossmått. Många bytte cykel varje varv även här men jag nöjde mig med vartannat varv. Jag gjorde "monsterstart"! Lite överdrivet kanske men jag matade på det jag hade i benen och det räckte inte långt... Efter mindre än ett varv så stod jag nästan stilla i jämförelse med omgivningen. Detta höll i sig nästan hela loppet. De två sista varven gjorde jag dock en rejäl omfokusering och körde upp mig till topp 50 och poäng/prispengar genom två topp 30 varvtider de sista varven.

Jag tror en träningsperiod utan tävling kommer göra susen för motivationen de närmaste veckorna. Att dessutom få tillbringa rejält med tid hemma ska bli riktigt skönt. Hoppas kunna komma ikapp lite med allt runt omkring också.

Sven Nys eget vatten verkar verkligen ha varit ett framgångsrecept denna resa då Åsa har tankat med detta och kört in fina placeringar på båda racen. 
Mackans bäste vän under resan har såklart varit Porty Washern
Såhär såg det ut hem från söndagens race.
Från gårdagens kanalvägstur med sunkfika i Brakel då finfiket var måndagsstängt.
/Darvell

2 kommentarer:

  1. Men ni har i vartfall nya torkarblad...

    SvaraRadera
  2. Hahaha jo men det är det enda som är nytt... Men imorgon hoppas jag vi har lite mer nytt på den ;)

    SvaraRadera