lördag 10 december 2011

Vinst och veckoinlägg!

Det har varit dåligt med bloggande under veckan så jag kör ett veckoinlägg...

Dagarna innan världscupen i Igorre var jag lite förkyld och så även på tävlingsdagen... Men jag fick trots detta till ett bra lopp och slutade 25:a. Efter målgång sade jag till Adam direkt att det här kostade rejält på luftrören och det gjorde det också. 

Veckans träning kan inte sammanfattas annat än som misär. Har inte riktigt haft tid och väder med mig för att köra långa pass och intervallpasset jag försökte mig på slutade med stryphals redan på första intervallen. Men igår vände det!
Började med lite fina vintriga grusvägar.
Sedan började det barka ur...
Och värre blev det, men det var grymt kul att mata snöig stig. Dessutom gick det faktiskt att ta sig fram nästan överallt bara man tog i ordentligt.
Här ser det vana ögat att det var Källslättenspåret jag avverkade. Det gick faktiskt att cykla hela vägen från vägen in till hagarna utan att sätta ner foten men det blev en del rejäla kasst då alla stenar gömde sig ganska bra under snön.

Strax efter sista bilden vände dock lyckan. Knäckte växelörat eftersom det kommit lite väl mycket snö i kassetten. Vet inte riktigt hur långt hem det är därifrån med det blev nog närmare en mil löpning... 

Stressat fick jag packa ihop för avfärd mot cuphelgen i västsverige. Blev nog rätt sen men vi kom ner till vårat boende i Skövde i ok tid trots allt. 

Hade en totalkass känsla i benen idag under bankörningen och satt kvar i bilen tills det var 10 minuter kvar till start. Men när starten gick släppte allt och jag tog ledningen och sluggade på så fint att jag blev själv redan efter ett halvt varv. Då tänkte jag att nu när jag tränat så dåligt i veckan så är det lika bra att köra på ordentligt hela racet igenom. Sagt och gjort så blev det en seger med fin marginal. Här är några foton från tävlingen som Isabelle har tagit.



/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar