måndag 2 januari 2012

Att återuppstå

Nya året firar jag in med att återuppstå från de döda med ett blogginlägg. Jag lever! Har bara inte tagit mig för att skriva här under hösten. Ni har istället kunnat följa Manges framfart runtom i Sverige och Europa på crossen. Det är dock på tiden att jag berättar om vad jag gjort sista tiden.

Efter Hawaiiresan i sep/okt har jag börjat jobba på Original Teamwear som säljare. Kalas och Swix är våra varumärken och tanken är att jag ska sälja kläder till klubbar och företag mestadels i mitten Sverige och uppåt. Jonas på Original (Kalas) som hjälpt oss många år med allt från att vara laget största sponsor till att dra med oss på annat skoj frågade mig om jag var intresserad av att börja jobba åt dem och så fick de bli. Jag kände att jag behövde göra något nytt och utmana mig själv. Känns otroligt bra redan nu och jag hoppas de fortsätter med det. Och nej jag ska inte lägga av och cykla. Jag kör på som vanligt förutom att jag iår väljer att inte göra någon utlandssatsning med världscuper och större tävlingar. Huvudfokus blir tävlingar i Norge och Sverige och då framförallt långlopp.

Under hösten har jag haft en rad olika förkylningar och annat skit och inte kunnat träna på som jag velat. Nu har jag förhoppningsvis lyckats bli frisk och tränar på som vanligt.

Hittade några roliga bilder från min mobil jag vill bjuda med mig på.



Bakhalt på Lugnet?

På Swix huvudkontoret i Oslo har de följande bild ovanför  herrtoaletten.
En bild säger mer än ord..

Vill man ha en bra relation med sin chef ska man ge honom något han verkligen vill ha i julklapp.
Jag och Anders fixade en snöskyffel med Budvar i. Vi jobbar kvar ännu...
Min bror har alltid velat ha en tiger. Nu har han en.

Idag körde jag 4x4 min på testcykel. Längesedan sist och jag hade helt glömt av känslan av att ligga i fosterställning på garagegolvet och inte höra något annat än sina egna hjärtslag som dunkar i huvudet efter fjärde intervallen. Sedan sittandes i duschen hälla i sig en R2 och hoppas att man ska orka resa sig upp..

/ Nilsson, still going..

1 kommentar: