måndag 9 januari 2012

Is och kyla

Dags för lite bloggande igen,va ett tag sen sist!
Dagen har spenderats på hojen ute i kylan här i Skara. Vaknade i morse och såg att temperaturen hade sjunkit till -9 vilket inte är någon höjdare att cykla i här nere på slätterna...som tur är så fick jag nya vinterbrallor från Kalas när jag va hem sist och dom kom verkligen till användning idag,riktigt varma och sköna! Lite kallt åt ansiktet i början,men de domna bort efter en liten stund och sen va de lugnt ;)
Fick ihop ett bra pass tillsammans med Wetterhall och klockan stannade på fem timmar. Blev lite varmare mot slutet av passet vilket resulterade i att det blev glans-is över hela vägarna..Wettehall visade en ny väg över åkrarna utanför Kvänum,riktigt fin väg men med ganska mycket is. Tog oss nästan över åkrarna utan problem, bara jag som bjöd på årets breställ :)
Vi åkte och prata och datorn visa 36km/h när de högg till och ja fick en "liten" sladd..gled förbi Wetterhall på ett fint breställ sen högg de till igen och jag sladdade runt ett halvt varv och gled baklänges (fortfarande ståendes) en bra bit innan det tog stopp.. Riktigt förvånad över att ja lyckades hålla mig stående så pass länge på isen och sen va de jävligt skönt att inte vurpa..

Imorn blire nog ett till pass ute även om vi fått en hel del snö här nere under kvällen.
Med lite tur kanske det dyker upp några nya hojar från Merida i veckan! Slänger upp lite bilder i så fall!


Gled hela vägen bort dit hojen ligger... ;)

/Wengelin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar