fredag 18 maj 2012

Billingen och nostalgi

Om en timme bär det av ner mot Skövde och Billingeracet i Kalasbussen fullpackade med flickvänner, brödrar och kanske maskoten Jeppe77.

Igår kördes Ingarvet GP här i Falun med bra uppslutning, alltid lika kul att få ta i ihop med andra. Fanns pang i benen så vi får väl se hur man står sig mot grabbarna grus imorn.

Har sjukt dåligt med bilder, vet inte riktigt vad jag ska bju på. Kanske dessa kan vara något från back in the days när man fortfarande var en ung spjuver som färgade håret och slapp köra bil då man inte hade körkort. Bilderna är från Kattegattstouren i Varberg om jag inte minns fel. Vi snackar nog 6-7 år sedan. Jag fick åka på turné med kingar som Öijer, Crosscar, Mang och fick uppleva tidningen Slitz för första gången och lyckades sätta stopp i ett handfat när jag skulle raka mina vinterben med en trimmer. En sprängd cola i frysen fixade jag också, men den hann jag inte ta hand om när det var dags för urstädning av stugan då pojkar 15-16 startade tidigt på morgonen. Så det fick elitboysen fixa.

Unga och lovande modelejon.


 Oscars pappa Börje ställde upp med finbuss som vi brände många mil och liter bensin i då den drog enorma mängder. Inte som idag när allt ska vara så miljövänligt..


 Som ung så tar jag såklart efter mina idoler när det gäller allt. Här ses Mange iförd ett täcke och polisonger hälla upp enorma mängder yoghurt. Själv körde jag direkt ur flaskan, har säkert nån förklaring med att jag inte kunde diska.


Första intrycket är som bekant det viktigtaste. Här är grabbarnas första intryck av mig.

Alla kort är tagna av Öijer om jag inte minns fel.


/Nilsson nu 23 år och något visare...

1 kommentar: