torsdag 28 juni 2012

Här glider kingen in!

Mina favorit endurospår, sol och en grym Merida Big Nine. Låter suveränt tycker jag. Det gick suveränt i 1 timme och 20 minuter. Sedan sa det pang och jag låg och spotta blod och kollade så alla tänder satt kvar och näsan var rak. Sean Banan - Här glider kingen in dunkade i öronen och jag hade 5 sek innan känt mig som en king och kört fortare än jag någonsin gjort på mina träningspår ute i stugan.

En  sten och tappad koncentration i 0,5 sek var det som krävdes. 5 timmar på sjukan och 6 stygn senare i ögonbrynet och jag känner mig som en överkörd grävling.

Foto: Grym flickvän som fortfarande gillar en trots att man inte ser top notch ut.

Hurvida det blir race till helgen eller inte får vi se. Jag älskar ju endurospår och i synnerhet Ränneslättsturen så det ska mycket till om det inte ska bli åka av.



Hörs!

/ Nilsson

6 kommentarer:

  1. Jag säger det igen: "pain is temporary, glory lasts forever... and chicks dig scars"!

    SvaraRadera
  2. Ni är utsedda till transportansvariga för ett par hjul från Eksjö till Falun. Stefan hilke kommer som en uppenbarelse. Dont leave Eksjö without them!/stef

    SvaraRadera
  3. Vem har Sean Banan på sin playlist?

    SvaraRadera
  4. Haha jag lyssnade på David Helenius som sommarpratare och han spelade den i sitt program så jag hade inte själv valt den ;)

    SvaraRadera