lördag 9 juni 2012

Stolpar ut på raumerrittet!

Dessvärre blev det inget vidare lopp för oss idag. Nisse bevakade snyggt längst fram i klungan de inledande milen på asfalt. Dessvärre fick han vika ner sig när vinnaren Manengen dubblade en redan hög fart uppe på toppen av en 300 hm hög stigning. Vi var väl ungefär 10 pers i täten efter detta.

Därefter fick jag haveri på pedalen efter att jag dunkat in den i en sten... kände mig då jävligt fin i benen och kunde trots trasig pedal nå toppen av en hård stigning på 6 min som fyra... efteråt blev det utför och jag vinkade direkt hejdå till gruppen eftersom det blev livsfarligt att halka runt på den trasiga pedalen utför.

Nästa missär drabbade Wengan efter han ryckt åt sig en fin ledning i sista skogspartiet... med endast 9 km kvar fick han så kraftig kramp i låren att han tvingades stanna. Han harvade sig därefter i mål som 11:a.

Bäst i laget gick det för Ola kören som kämpade sig helt slut och kall in på en 5:e plats.

Att det spöregnade hela det 84km långa loppet gjorde inte förutsättningarna för morgondagens Lida Loop bättre, men vi laddar på och satsar allt!

Nästan framme vid boendet nu....

Ulf har kört som en gud hela vägen så att vi har kunnat vila.

/Darvell


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar