lördag 24 november 2012

Ingen succé

Tycker inget gick riktigt bra idag men jag hänger inte för mycket med huvudet för det. En väldigt svår bana blev galet svår när det började regna timmen innan våran start. Dessutom har jag ju en till chans nästa helg.
Bild från förra året igen. Foto: Jögga

Jag startade med lerdäck för att ha lite högre däckstryck på startrakan kunna avancera bra på de första lerpartierna. Fick ändå ingen "monsterstart" men det var i alla fall värt ett försök. Efter ett varv bytte jag till cykeln med sanddäck och väldigt lågt tryck. Fick en grym boost i sanden men det blev dessvärre halt satan på de leriga partierna.

Efter ett par varv sladdade jag ikull så illa att jag böjde bakväxeln och fick ta mig till depån för byte igen. Ett varv senare är bromsbeläggen tvärslut så jag byter cykel igen...

Vet inte vilka däck som passade mig bäst men Nys spöade Albert med vanliga torrdäck medan Albert körde sandslicks och sladdade ikull i slutskedet.

/Darvell

2 kommentarer:

  1. Vi gjorde det vi kunde för att heja fram dig men mot knäckta bakväxlar och utslitna bromsbelägg hjälper inga hejarop!!

    Bra kört ändå!!

    SvaraRadera
  2. Tack för de grymma hejaropen. De hjälpte mycket trots allt, det gjorde den struliga tävlingen lite lättare i alla fall!

    /Darvell

    SvaraRadera