tisdag 2 april 2013

Nu börjar allvaret!

Sådär nu har det blivit April och dags för mig att trappa upp träningen på allvar igen. Har kört ett intervallpass sedan säsongen och är nu mer mentalt utvilad än på flera år. Blev så sugen på att tävla att jag slängde iväg anmälan till både Östgötaloppet och Jönköpings varvlopp... 

Jag har alltså inte legat på soffan sedan crossäsongen men jag har bara kört trevliga pass ett par gånger i veckan utan att tänka på vad som gör mig snabbare förutom lite maxstyrketräning som passar fint under lågsäsong. 

Förra veckan var jag iväg till Cykelbyggarn i Sandviken med Merida. Skoj och dessutom flera kända ansikten med den mäktiga Kurt Bauer som höjdpunkt. För er som inte vet så är han "cykel" i Sandviken. 40 år som ordförande osv. Han sålde sin sista racer 2006 och kör numera endast bekväm herrcykel.

David "vet" hur man ska se ut på bild. Inte lika stort intresse hos övriga...
Över påsken har mannen utan stil varit hemma, här iförd skidbyxor när han cyklar...
Två pass fick vi till tillsammans. Vi kunde inte klaga på vädret som synes.
Blev såklart ordentlig fika båda dagarna.
/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar