söndag 7 april 2013

Slaktad!

Veckans hårdkörning började med ett skandalpass i onsdags där jag på Öijers tävlingsträning tvärdog efter två spurter. Tanken var att jag skulle blåsa ur 30 sekunder fullt ös på minst 6 av 12 spurter. Det var då kanske inte så smart att maxa ur de två första med "för kort" vila mellan och dessutom köra fullt bra mycket längre än 30 sekunder... Mådde otroligt dåligt, vinglade och orkade inte ens ligga på hjul när de andra rullade ur efter spurterna resten av varvet. Det var bara att åka hem eftersom jag var en fara för trafiken.

Igår gick det dock bättre under tröskelpasset med Bleckur, Hjortsberg och Pumpen. Jag var väl inte stark som Hjortsberg och Bleckur men det kändes helt ok och jag vet att formen borde förbättras snabbt nu när träningen är igång på allvar. 

Idag var det njutningspass på skoterspår igen. Eller ja den sista timmen hem på slaskig väg och alla utom jag utan skärmar tog ner betyget en del... men första tre timmarna var grymma!

Vinterskeppet bara går och går. Enda problemet är att den samlar snö. Minst 10 ggr så mycket som alla andra!



Missa inte att anmäla er till årets Cykelvasaläger. Anvisningar finns på http://www.valbergsangen.se


 /Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar