torsdag 16 juli 2009

Brons på Tempo SM



Starten. Foto: Oscar Ekstam

Helt klart nöjd med min insats idag. Det är dock lite surt att det bara var 18 sekunder till segrande Emil Lindgren. Känns som det funnits mer att ge om jag varit seedad så jag kunnat få tider till de snabba killarna. Men jag var toktrött när jag gick i mål så med tider kanske jag hade sprängt mig.



Uppför på ett tekniskt parti i slutet av loppet. Foto: Oscar Ekstam




Utför. Även detta på slutet. Fick till riktigt bra flyt i dessa tycker jag. Foto: Oscar Ekstam


Emil hade tydligen kört som en galning sista 5 kilometrarna som innehöll de mest tekniska partierna. Han låg 19 sekunder efter Palmberg och 1 sekund efter mig med 5 kilometer kvar. I mål var han 4 före Palmberg. Emil körde så pass att han var riktigt nära på en av de sista utförspartierna. Teknisk som han är så hoppade han bara över stenen som han körde mot när han kommit ur kurs. Det resulterade i en bulad fälg men inte ramlar en så pass teknisk kille för det.

Jag tyckte det var en bra bana. Riktigt svår att hitta ett lagom tempo på. Körde på mig för mycket syra flera gånger och körde lite väl avvaktande ibland. Ibland var jag ute i djuplera som förstörde farten. Det fanns bättre spår men det är omöjligt att pricka rätt överallt.

Mattias som har varit lite trött på sistone klämde till på pedalerna och tog sig i mål som 6:a. Jätte bra jobbat tycker jag med alla omständigheter.

/Darvell

1 kommentar:

  1. Bra kört killar! Grattis Mange till SM-bronset!

    Jag körde träningsåkte själv igår banan ni åkte idag och jag fattar inte hur ni kan köra så in i h-vetet fort på stökstigarna:)

    Bara att bli imponerad! Och att jag håller mig till skidorna i tävlingssammanhang!

    Lycka till på Lördag!

    /Kalle G

    SvaraRadera