torsdag 5 november 2009

Äntligen!

Första passet på TC:n är avklarat. Saftade på med styrkeintervaller. Brukar normalt köra 10st 4 minuters men jag reducerade det till 7 eftersom det var första passet och jag lågpulsade. Slitna ben? Tangerade mitt tidigare rekord wattmässigt. Känns rätt grymt att göra det redan efter 3 veckors träning.

Slitna ben kan bero en del på gårdagen. Jag, Nilsson och Landström var ut på väggenturen. Tre olika kalibreringar på hojjarna hade vi, Nilsson LVG, Jag cross och Landström vintercross med lvg framhjul så han kunde skära vinden snyggt.

Landström inledde i ett rasande tempo som vanligt Jag såg till att farten hölls fram till fikat i Leksand. Nilsson gnällde lite men tog en del vind trots det. Efter fikat slår Landström på turbon eftersom han tyckte det var kallt. 20 minuter höll det. Efter detta satt han bakom och tuggade torkade aprikoser hela vägen hem. När de var slut strax efter Borlänge så frågade vi om han ville ha gel men icke. 10 sekunder senare frågar han om vi har Colagel och ja det hade vi. Han smaskade i sig. Sen fick han en R2 blandad till sig eftersom han duschade hos mig. Han har aldrig gillat smaken men nu var den utsökt sade han. Stackarn har ju haft vila och då är det förståligt att även en dyngenmatare som han blir trött.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar