tisdag 24 november 2009

I bloggparadiset

I helgen var det mässa och gala i Jönköping. Vi stod i Kalasmontern och stekte framför kaffemaskinen. Eller ja ok vi satt mest. Det var tur att jag tvingade Jonas att köpa fler pallar på IKEA eftersom våra veka cykelben inte vill stå för länge. På galan satte Team Kanon ribban högt. Sen drog vi ner på byn och buggade lite innan det var dags för kebab. Hemfärd med Wengan och avslutande spektakel på hotellrummet.

Jag kör eget team nästa år. Vad ska jag med Nilsson till? Foto: Alan Billyeald

Nu är vi tillbaka i bloggens födelseort Ninove i Belgien. Vi får se om bloggen kan mäta sig med vad vi tycker var dess storhetstid. Det var tur att vi åkte ner i god tid innan tävlingarna eftersom resan var lite slitsam.

Vi hann knappt av färjan innan jag blev tagen av tyska polisen.

Jag skickade på i 96 på 80 väg. I filen innanför ser jag hur det blixtrar ur bakrutan på en bil. Jag tänkte att det var någon sorts åkande fartkamera som tog en bild som skulle skickas hem till mig tillsammans med en fet bot. I stället kommer två blondiner upp med en spade med texten "Halt Politzie" Vi åkte av autobahn och stannade. När dom säger hur mycket jag ska betala är jag tvungen att hålla tillbaka leendet. 20 euro kostade det nämligen.

Nilsson tänkte han skulle ha en kvittobild med mig som bakgrund. Såklart fokuserar fotogurun kameran på kvittot.

F-märkta P-platser?

Om min tyska stämmer så är det reserverade p-platser för kvinnor. Undrar vad som är anledningen? Extra breda för att undvika kollisioner? Att de ska slippa gå allt för långt? P-platser för Handikappade är väl ok men detta?


När vi hade som mest tråkigt räknade vi ut att det borde finnas ca. 15 milj. kombinationer på nummerplåtarna i Belgien(lika antal i Sverige). Då åker vi förbi Belgiens motsvarighet till TXE:n som är fam. Nilssons blåa Saab. Vi trodde att det var full pott på både siffror och bokstäver. I efterhand har vi kontrollerat och det finns faktiskt ett fel. Blå Saaben har TXE 621.

/Darvell

3 kommentarer:

  1. Nilsson satte ribban högre än dig vad jag såg på galan, även om du var lite "petig" Darvell, haha.

    Hur länge blir ni där nere och vad blir första tävlingen?

    SvaraRadera
  2. Gode dager ønskes dere i Belgia. Hvalen.

    SvaraRadera
  3. Ni är fina. Lycka till där nere!

    SvaraRadera