torsdag 3 december 2009

Lera och badminton

Racet i söndags i Gieten i Holland började med en startcrasch precis framför mitt framhjul och vips så var jag absolut sist ut från starten. Rolig bana, lera och pigga ben gjorde mig sugen på att avancera uppåt i fältet och resultatet blev en 30 plats av 67 startande. Jag är på gång, i december/januari får pommesgrabbarna passa sig..
Mange ställde upp efter att ha legat deckad i sängen hela veckan. Han var seg och kroppen kändes mer som en puttrande dieseltraktor på autobahn. Han körde förbi tekniskazonen där jag stod med mina vita sneakers i 4 dm djup lera och allt jag fick höra var ett "åhh".
Efter denna insats begav vi oss in i Kalasbussen, mosade tyska finvägar, åkte lite färja, mosade svenska skitvägar och vips så var vi hemma.

Till kvällen väntar KM för Team Kalas i badminton. Kommer bli en tuff match. Tror att min teknik blir att köra på kraft och Mang kör nog mycket på nätrullare..

/ Nilsson

5 kommentarer:

  1. Vilken tur att jag var med och hindrade er för att verkligen göra upp. Nu måste vi köpa egna racket Nilsson. Så att vi verkligen kan sätta till mästerspelaren Darvell

    SvaraRadera
  2. Här kanske till och med jag har något att hämta. Ser fram emot nästa KM. har jag tur kanske jag blir inbjuden??
    Jonas, Kalas

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Jonas!
    Ace

    SvaraRadera
  4. Nej, nu tror jag att det är dags för en update! :)

    SvaraRadera
  5. Ojoj badminton slag i Falun nästa!

    SvaraRadera