måndag 12 juli 2010

Mörksuggan

Fick se vinnaren av gårdagens Mörksuggejakt Gustav Larsson några minuter i startbacken i alla fall. Han körde snyggt, hårt, brutalt och sedan var han borta. Jag släppte lite tidigare en vissa andra för att slippa bli totalstum. Det var ett klokt val. Helt ärligt så trodde jag faktiskt att vi skulle kunna komma ikapp om vi samarbetade bra i förföljarklungan. Samarbetet var väl helt ok men lite för långsamt för att vi skulle ta in. Lite väl många verkade vara nöjda att tävla om silvret...

Med 2 mil kvar så ökade jag farten ordentligt och fick bara med mig Jesper Dahlström ur den 6 man stora gruppen. Hoppades här att vi skulle ta in tid eftersom vi låg på riktigt hårt. Lite plockade vi men bara ett tiotal sekunder. Då kapitulerade även jag och siktade in mig på andraplatsen. Tror de andra hade gett upp kampen om vinsten tidigare än så. Andraplatsen säkrade jag genom att stöta av Jesper med 2 km kvar. Exakt samma ställe som jag gjorde mig av med Palmberg 2003 eller när det nu var.

Banan var torr och fin i år. Varenda stig var ren njutning. Min form känns på topp så jag ser verkligen fram emot SM-veckan nu.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar