onsdag 12 januari 2011

Hemma igen?


Nu är jag nere i Ninove igen. Måste nog sluta åka hit snart, det känns nästan som hemma. Åkte ner lite tidigare än planerat eftersom CX-cupen avslutades i Skåne den gångna helgen. Formen var riktigt bra och jag bara flög fram båda dagarna. Hade nästan MTB SM känsla i benen.

I lördags vann jag Sandebycrossen efter att ha lämnat de andra bakom mig redan på andra varvet. Dag 2 i Lund visste jag redan när jag var på plats att det inte skulle bli lika lätt. Jag hade svårt att motivera varför jag skulle göra det jag är bäst på, alltså köra ifrån tidigt och sen hålla ledningen. Försökte in i det sista att övertala mig själv men det var lönlöst. Med två varv kvar höjde jag i alla fall farten, så det blev bara jag och Jens kvar i täten. Ganska snart gjorde han en liten miss och tappade lite. Jag fortsatte gasa på tills jag trodde det var lugnt med ett halvt varv kvar och cirka 10 sekunders ledning. I sista utförsbacken tar jag det extra lugnt för att inte ramla, just därför ramlar jag. Väl nere upptäcker jag att Jens, mannen som ALDRIG ger upp närmar sig och dessutom har jag snö i reglaget så det inte går att växla. Stressad över detta så ramlar jag även i nästa kurva. Rullar in som 2:a och är jävligt nöjd över att formen känns bra.


Efter en jävla massa timmar i bilen vid Belgiska gränsen så åkte "skivan" på och de sista milen åts upp i ett nafs. Lägg föresten märke till rutan, märks att det saknas en junior...

Igår blev det bara cykelvård och helt träningsfritt. Trodde vädret skulle bli bättre tills idag men det är grått och blött som vanligt. Ska trots detta kasta mig ut och mata lite kanalväg.

/Darvell

2 kommentarer:

  1. vilken clubland? äntligen en låt man inte hört 300 ggr...
    /nissepisse

    SvaraRadera
  2. Är väl uppe på nr 18 nu. Ska prova den lite hårdare Clubland Xtreme Hardcore ner till Frankrike. Hoppas meken är tålig

    /Darvell

    SvaraRadera