måndag 24 januari 2011

Världscupen i Pont-Château

Efter att ha svurit oss över grodätarnas existens ett flertal gånger genom halva Frankrike så anlände vi till banan en timme innan träningen stängde på Lördagen. Jag konstaterade att banan var sjukt snabb och med flera hala kurvor där man går på ställ med ena foten ur. Sånt gillar jag såklart. Efter vi hämtat nummerlapparna så åkte vi till hotellet. Käkade lite på närmaste Restaurang tre killar som filmar Cannondale åkarna satte sig bredvid oss och snackade lite, en av dem gjorde större delen av Nine Ball Diaries. De åker över från USA bara för att filma några schyssta sekvenser. Såklart tyckte dem att vi Svenskar borde åka över dit och rejsa lite nästa höst. Finns det tid för det så är jag definitivt sugen.

På tävlingsdagen såg såklart mästermek Wouter till att parkera bilen nära starten. Innan tävling i Frankrike laddas det såklart med baguette.

Banan höll sig torr och snabb även under tävlingen. Jag klarade att hänga på långt bak i svansen av fältet ett par varv innan krafterna började tryta. Tekniken satt helt perfekt under loppet, benen kändes riktigt bra men stummnade ofta i de branta uppförsbackarna. Kämpade mig i mål som 41:a 5 minuter efter och nöjd med dagen.

De 7-8 timmarna hem körde vi lite högre klass än Clubland i anläggningen. Wouter såg till att Armin Van Buuren och den Belgiska Technokungen Regi gästade Kalasbussen.

Detta är väl en otroligt viktig bild... Beviset på att jag sett Eiffeltornet live. Det stora skenet mitt i bild ska alltså föreställa detta...

Jag har vilodag idag så jag ska försöka blogga ikapp lite. Det borde bli ett par till inlägg redan idag.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar