tisdag 29 november 2011

Det ligger på!

Race Koksijde helgen som var, stormig resa hem, räkna och leta pengar, beställa ny resa och allt vad det innebär till världscupen i Igorre Spanien till helgen och dessutom lite vardagligt sköta Team Kalas sysslor...

Fick till en riktigt fin start i lördags, hade jag vågat lite mer skulle jag nog kunnat ta mig upp till topp 10 innan första sväng. Nu blev det istället en hyfsad start där jag gissningsvis låg runt 30 innan det skulle vurpas framför mig på första halvan av banan. Återgick då till min standardposition för första varvet runt 55:e plats... 

Banan kan sammanfattas med ordet SAND, rättare sagt en tredjedel av banan bestod av sand. Jag älskar att cykla i sand men hatar att springa i sand. Trots att det var folk i vägen och orsakade extra löpning så tog jag mig hela tiden framåt och på slutvarven kunde jag till och med cykla de svårare backarna, ok inte så svåra för Nys och grabbarna men ingen som var "baki" med mig fixade dom... Blev 38:a med ganska pigga ben vilket jag är nöjd med.
Vi sov över i Bremen på vägen hem och såklart hade de ställt fram mitt eget vatten.
Hemresan blev efter detta lite mer spännande pga klass 3 varningar och sånt i södra Sverige och Danmark. Färjan Rödby-Puttgarden gungade en del och bussen krängde satan emellanåt. Men vår ledare Jörgen förde oss säkert hela vägen upp till Falköping där jag och Kajsa Snihs bytte till Kalasbussen. Vi var hemma kl 01 och har efteråt hört att vi hade lite tur eftersom både färjan och bron stängdes av bara nån timme efter vi passerat.

På fredag drar jag alltså till Spanien för världscup nr.4, med mig har jag kingelikingkong meken Adam Steen. Benen känns riktigt bra just nu så jag ser ingen anledning till att ligga hemma på soffan kommande helgen.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar