måndag 2 april 2012

5 timmar njutning (igen)

Här uppe i Umeå slår vi "årets bästa pass" varje helg. Sist jag var upp hade jag ett kanonpass med ett gäng multisportare som jag trodde skulle bli oerhört svårslaget i härlighet. Men i lördags bjöds det på ett av de finare passen jag kört.. Började med två timmar motvind och kyla sedan ett pitstop på Statoil i Vännäs. Två kaffe och två rejäla kanelbullar gjorde susen och vinden vände och solen tittade fram och resterande tre timmar på stenhårda skoterspår med tre cm nysnö gjorde att timmarna gick fort. Känslan var lite som "offpist" på cykel. Låter bilderna tala för sig.

Skoterspåren var ungefär som Manges tvättbräda på magen, stenhårda med lite mjukt uppepå..


 Foto: Henrik Enberg


Det enda vägvalet jag gjorde ledde in till en översvämmad myr. Multisportkillarna tvekade såklart inte en sekund utan nästan slängde sig ut i vattnet. Själv funderade jag en stund men insåg att det bara fanns en väg över och det var igenom 50 meter isvatten. 
Foto: Scott Cole


Må bra feeling.
Foto: Henrik Enberg



Förresten, grabbarna på Happymtb.org gjorde en intervju med mig och Mange när vi var på Mallis, finns att beskåda här.

Imorn drar jag och Jennie hem till Falun, får se hur lång tid det tar.. Snöade tre dm här igår... Jippi. Tur man har vinterdäck på än.

Ciao Ciao

/ Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar