fredag 22 maj 2009

Fulla handskar

Cyklarna är trimmade och vi är klara för race. Imorgon kl 11 kommer Nilsson förbisladdande för att hämta upp mig för avfärd till Skövde. Det är dags för Billingeracet och vi är nederlagstippade på alla cykelsidor men vi är laddade som... För att peppa ännu mer ska Nilsson lasta fulla handskar med smågodis i gapet. Har jag tur kanske jag kan få smaka en fylld handske. Senast på träningen berättade han nämligen hur mycket godis han lastade åt gången kvällen innan. Det är inte lätt att skilja på nävar och handskar när det sitter en handske på handen vid berättartillfället. Jag ska även fixa ett par fina cd-skivor med pepp. Lär nog bli en del hårdrock eftersom Oscar "rockgurun", "trumpinnemannen" Ekstam ska med i bilen.

Andra segeraspiranter förutom oss är enligt mig: Niklas Gustavsson, Fredrik "Seglarn" Edin och såklart mannen man ALDRIG ska räkna bort, Jens Westergren. Wetterhall skulle såklart stått med på listan om det inte vore för att han varit sjuk. Söndagens outsider är Max Öste Macdonald som varit borta från hetluften i vår pga sjukdom, ryggont och bilkrock.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar