lördag 2 maj 2009

Regn eller inte?

Fick ramen i redan i onsdags så jag har sluppit stressa över det. Kanon att ha Pedalogerna och Jaguarverken som sponsorer. Ramen kom 2 dygn efter jag beställt ny. Nu med hel ram är det mycket roligare att cykla. Alla watt rätt ner i backen.

Benen har varit lite trötta i veckan. I torsdags körde jag ett längre pass där jag klämde in en glassfika på slutet. Så igår var det sprättben igen. Bytte idag däck fram till ett riktigt rivjärn, Nobby Nic. Antagligen kommer det lite regn över Houffalize imorgon runt lunch. Utan regn är däcket i grövsta laget men det blir grymt riv i kurvorna så då kan jag tjäna tid där istället.

Jag är lite orolig över Nilsson. Får han det han behöver? Mat, sömn, rulla, fika o.s.v. Minns förra året då han varken fick köpa kakor eller godis. Alla vet ju att det är i sötsaker pangpanget sitter. Det bästa vore att ha en plockgodisvägg med sig till tävlingar. Tänk att ligga i sängen dagen innan och bara sträcka ut handen för att fylla på med de otroligt viktiga kolhydraterna. I olika färger och konsistens. Jag har hört att undersökningar visat att det är bra att blanda kolhydratrika maträtter för att tillgodose sig maximalt med kolhydrater. Alltså skumgodis, sega råttor, bilar, choklad, choklad med fyllning, kakor i alla smaker, remmar och kola. Detta var bara en liten del av gottebutikernas utbud. Det finns hur mycket pangpang som helst där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar