måndag 9 maj 2011

CykelVasalägret avklarat!

Då har man hittat hem till Säter igen efter en grym helg i Torsby! CykelVasalägret blev en succé och alla 80 pers som deltog var riktigt motiverade och ville lära sig nya saker. Gänget hade 4 grupper att välja på med 4 olika nivåer, jag hade hand om teknikträningen i grupp 3 som var den näst "svåraste" gruppen. Deltagarna fick klassa sig själva och välja den grupp dom tyckte passade bäst, i min grupp var vi mellan 20-25 personer varje pass så nu är rösten/halsen ganska sliten efter allt snack..
Försökte dela med mig av alla tips jag kunde komma på, blev allt från kurvtagningsteknik och balans till körning bland stenar och rötter, dock ingen bakhjulsåkning som "läppen" och Nilsson surra om i sina inlägg..

Det stora gänget som deltog i lägret

Vi ledare hann också med att köra ett kort tempolopp på en riktigt grym bana som Fredrik hade hittat på. Den tog ungefär 4,5 minut och hade en riktigt tuff klättring som följdes upp av en av de roligaste utförskörningarna på länge! Anledningen till racet var att de andra skulle få en uppfattning om hur snabbt det kan gå i skogen. Fick ett riktigt bra tips andra gången på väg uppför den tuffa backen, "sug in luften" var de någon som medan jag flåsade på för fullt..

en del av den grymma backen

Nu är de dags att ta tag i livet och få dagens träning avklarad!

/Wengan

1 kommentar:

  1. Tack för tipsen!

    Jag hade ju stor nytta av era råd när jag hojade runt i skogen.

    Marcus Johansson

    SvaraRadera