söndag 1 maj 2011

Första vinsten!

Då var första racet på hemmaplan avklarat! Åkte ner till Skara i onsdags och bestämde mig för att köra 1:a Majloppet som gick i Kvänum idag. Va riktigt kul att få köra min heldämpade Giant på Kvänums stökiga bana, har annars bara kört hardtail där.
Cyklade ut till Kvänum från Skara i förmiddags och kom en stund före starten, efter att ha vart runt 2 varv på banan var de dags för start. Efter lite små strul kom jag iväg som 3:a ut på startloopen men lyckades sedan avancera upp i ledning innan vi gick in på första stigpartiet. Lyckades få en lagom lucka efter första varvet som jag sedan kunde hålla racet igenom. Det enda som va lite surt var att vi körde 4 varv (totalt 18km), lite väl kort kanske..men känslan i kroppen är bra så jag är nöjd!
På hemvägen fick jag sällskap av bland annat Wetterhall, va gött att ha någon att snacka lite med då det drog in regn och blåste motvind hela vägen hem till Skara..
Nu blir nästa race Billingen om 2 veckor, men först CykelVasa-lägret i Torsby som börjar i veckan.
Rapport och resultat hittar ni på Alltomcykel.se!

/Wengelin

1 kommentar:

  1. Gott jobbat, kul att du är på benen igen efter olyckan!

    SvaraRadera