tisdag 3 maj 2011

Glansspray...

Såhär går det när man inte läser på flaskan innan användning

Även jag monterade på nya breda riserstyret Ritchey WCS. Gjorde dock ett misstag när jag skulle fästa handtagen med hårspray. Jag rotade fram en sprayflaska i badrummet som nu har visat sig vara Isabelles glansspray istället... Denna spray fungerar så fint att det känns som handtagen fäster hyfsat, dock inte helt.

Efter mekandet drog jag ut på en runda som skulle innehålla mycket stig så jag fick testa hur det var att köra med Riser. Tyckte det var lite konstigt att handtagen fortfarande var lite lösa men körde på ändå. Åkte upp till toppstugan vid Lugnet för att köra den handbyggda stigen Second Chance. Dock var den avstängd pga snösmältningen och att den därför blir förstörd om man cyklar på den. Tog istället några grymma stigar neråt igen och till stigen The Enemy Within som var tokfin första halvan. Ville avsluta med stenkistan... Första gången kändes helt under kontroll tills jag upptäckte att styret var så brett att det tog i trädet. Körde därför en gång till och trixade då mig förbi trädet för att sedan tappa handtaget där man absolut vill ha två händer på styret. Hur det gick syns på bilderna.

Efter en massa stygn i läppen blev jag såhär fin.

Det gjorde inte ont att sy i alla fall eftersom läkaren råkade spränga hela bedövningssprutan i ansiktet på mig. Lokalbedövning blev till ansiktsbedövning...

6 kommentarer:

  1. Aj som fan! Men en fråga: Vad använder man glansspray till egentligen? Är det nåt jag skulle kunna använda till att putsa flinten med tex?

    SvaraRadera
  2. Otäckt! Tycker det fungerar bäst med tryckluft munstycket bara istället för alkoholer och dyl. Krya på dig ;)

    SvaraRadera
  3. Fin blev om möjligt ännu finare.

    SvaraRadera
  4. Shit i h-vete!!! Det där hade kunnat sluta illa, med risk för att låta som din mor!

    SvaraRadera
  5. AAJJJ! Men som sagt, fint.

    SvaraRadera
  6. Aj som fan , nu känns helt plöstligt mina sår ganska milda .
    Hoppas det läker fort .

    SvaraRadera