fredag 27 maj 2011

Sprint i Offenburg

Förra veckans nummerlappsuthämtning tog en och en halv timme pga allt möjligt strul, tex var de tvungna att skriva ut och laminera nya nummerlappar undertiden alla väntade. Den här gången var vi helt säkra på att slippa eftersom vi aldrig varit med om liknande tidigare. Vi stod "bara" och väntade i 1 timme den här gången, måste vara något nytt påhitt från UCIs sida för kön såg inte särskilt lång ut.

När vi väl hade nummerlapparna drog vi på stan för att käka, iklädda cykelkäder för första gången i våra liv. Taiwanesiskt blev det och folk kollade en hel del utan att vi blev utslängda. Med lite fint krubb i kistan var vi sugna på att harva ett par varv runt söndagens XC bana. De planerna grusades dock direkt vi parkerat bilen, regnet hällde nämligen ner över oss. Vi spenderade istället tiden fram tills sprinten med att hänga i bilen och i Raumerittettältet där stekaren Fagarli den äldre höll till medan de andra var ute på lunch i några timmar.

Jag och Wengan väntade in i det sista med att dra ut och testa sprintbanan och det gick vägen för regnet avtog precis. Banan som gick runt på åkern vid tävlingsområdet kändes väldigt tråkig under uppvärmningen. När det väl blev skarpt läge med tidskval tyckte jag den var riktigt grym med sina tighta sladdkurvor och lite slagiga motlut. Blev tia i kvalet trots min sämsta start någonsin med 3 försök att få i pedalen, varför har de inte riktig tempostart på WC har jag alltid frågat mig.


Väl dags för första heatet så är jag helt kass i starten igen och får kämpa mig upp till 4:e plats av 6. Jag har fortfarande för mjuka armbågar för att hävda mig i sånna här race men jag ska bli bättre för sånt här är ju kul! När jag insåg att jag inte skulle bli en av de 2 som gick vidare slog jag av och rullade in som 5:a.

Dagen avslutades med att gå på restaurang iklädd mjukisdress/träningsoverall över cykelkläderna. Vi lyckades även här bli lite uttittade men personalen gillade oss så det gick fint även denna gång.

Wengan nöjdar sig i sin säng innan flyget från England.

/Darvell


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar