torsdag 25 juni 2009

Ny tempokung Wetterhall!

Shit vad grymt säger jag. Utsikterna för en tanig liten MTB-räka såg såpass dåliga ut att jag inte hade en tanke på att köra. Banan var nämligen tokplatt och därför skapad för stora starka cyklister på runt 90 pannor. Men tunnisen från Gislaved tog alltså hem tempo SM. Nu närmast sopar han väl hem linjeloppet också. Backar på den banan. Tur att han inte ska till Ränneslättsturen för då hade vi fått det riktigt svettigt. Behåller han formen till MTB SM så lär han bli svårslagen. Stort grattis från Team Kalas!

Själv körde jag ett hårt pass på testcykeln igår. Gick skit. Trötta ben, låg puls och för få watt. Är jag pigg imorgon gör jag ett nytt försök annars blir det till att rulla någon timme bara.

Idag cyklade jag och Jesper till Torsång. Efter vägen mötte vi Pia som vände för att hänga på. Såklart, finkillar ute på fintur vill ju ingen missa. Väl i Torsång skulle vi ha glass. Vi beställde kulglass i bägare alla tre. De beställde 2 kulor och jag nöjde mig såklart inte med det så jag slog till på 3. Först fick Pia sina två kulor som i själva verket var 6 kulor. Tänkte då att det kan vara bra att vara tjej ibland. Men Jesper fick också 6 kulor och jag fick mitt jätteberg på 9 kulor. Jag trodde det var antalet kulor vi beställde och inte antalet bägare! Undrar om killen som var ung och antagligen sommarjobbare får sparken när all glass är slut innan de andra hunnit blinka? Eftersom jag fick över 500g glass beslöt jag mig för att äta snabbare än snabbt så inte glassen i botten skulle smälta i solskenet. Det gick nästan.

Mätta och belåtna rullade vi hem. Jag skulle köra lite på Vibes efter passet så de följde med för att prova på. Hoppas det blir fler gånger för dem. Vibes gör ju en stark och smidig. Smidigheten behöver dock undertecknad jobba mer på.

/Darvell

1 kommentar:

  1. Haha! Ett halvt kilo glass! Faen va snabb du kommer vara i Eksjö då :)

    SvaraRadera