söndag 21 juni 2009

Oj!

Vinst på Cykelcity Gran Fondo idag. Kom som en överraskning. Körde 4 tim i fredags trots regnet och 6 tim och 10 min igår. Hade därför ganska styva ben idag men dieselmotorn fanns det en del kraft i trots allt.

Jag var med i en utbrytning redan innan Bjurs. Vi fick dock inte så mycket utrymme så vi var inhämtade innan backen upp mot Sörskog. Lade även av en rökare innan toppen som inte höll hela vägen till bergspriset. Efter detta gick det lite lugnare men jag försökte komma iväg ett flertal gånger. Blev dock bara kortare utflykter.

När vi lämnat Toftbyn bakom oss så förstod jag att snart skulle det finnas möjlighet att göra något. I backen upp till Lövänget hade jag planen klar. Det skulle stötas. En cyklist som jag har för mig tävlar för östersund hann dock före mig. Men jag var snabbt in på hjul. Att jag ska vara så dålig på namn. Jag slog på dieseln ordentligt och vi samarbetade väl. In mot Sveden anade jag trötthet hos min utbrytningkollega. Och mycket riktigt i backen efter gamla svärdsjövägen fick han ge sig. Skruvade upp smärttröskeln ett snäpp till och kunde skära mållinjen uppe vid hoppbackarna med god marginal till tvåan Matthias Wengelin. Det var en riktig MTB dag på dagens Landsvägslopp alltså.

/Darvell

4 kommentarer:

  1. Grattis, mycket dieselavgaser på de bakom så de inte kom ikapp då. :)

    SvaraRadera
  2. Du är så jävla grym. Men appropå, inte ok: http://mobilcrosscar.blogspot.com/2009/06/gissa-daren.html

    SvaraRadera
  3. Hej Magnus, när du och nilsson körde ert distans pass på midsommardagen så när ni passerade utför genom tällberg i full fart och du utan hjälm så var du cirka 1,5 meter från att köra över min 3 åriga son, hande du träffat så hade nog varken du eller han fått uppleva morgondagen så ett tips sätt på dig hjälmen och håll igen på farten när det finns mycket folk som går på vägen. lycka till

    SvaraRadera
  4. Jag ber om ursäkt om ni blev rädda. Jag körde med bromsarna i och hade kontroll på läget, men kanske i lite för hög fart eftersom det gick folk rakt ut i vägen utan att se sig om. Jag lovar att ta det lugnare nästa gång.

    Om jag använder hjälm eller inte har du dock inte med att göra.

    /Darvell

    SvaraRadera