söndag 25 mars 2012

2:a och 4:a i Sherwoodskogen

Det blev en bra dag igen för oss Kalasare här borta i England! Jag lyckades spurta in som 2:a en decimeter bakom Liam Killeen och Mange körde in som fin 4:a.
Racet blev rätt hårt då banan här är pannkaksplatt med massa kurvor, farten var hög genom hela racet och efter några varv började första-klungan splittras samtidigt som vi varva massa motionärer..

På näst sista varvet gick jag fram i täten och gasade på lite vilket resulterade att jag blev ensam med den brittiska mästaren Killeen. Höll ihop hela vägen in mot mål och när det var dags för spurten väntade jag lite för länge med att kicka igång och hann aldrig om han.. Lite surt men samtidigt är jag nöjd med att ha skrapat ihop ett gäng välbehövliga UCI-poäng! Det var också skönt att få lite revansch efter gårdagens misslyckade sprint..

Tyckte jag satt lite lågt sista 2-3 varven..tejpen visar hur mycket den sjönk...

Nu har Mange gått i ide uppe på sitt rum och ja funderar på att göra likadant, körde in i samma träd två gånger idag under racet så har några blodiga knogar och en väldigt blå axel..men det ska väl synas att man har cyklat lite? Så imorn är vi två invalider som lämnar England, Mange har lite strul med handen och jag antar att min axel är lite halvbra i morgon.. :)


/Wengan


1 kommentar: