söndag 11 mars 2012

Första passen på 29" Big Nine

Nu har jag tagit mig ner till Skara igen, trodde jag skulle få åka till Sydafrika på första världscupen men då det inte blir så åkte jag ner hit istället.
Igår hängde jag på norrlänningarna Axel Lindh och Tomas Kristoffersson ner till Alingsås för att köra lite träningstävling, blev ett riktigt bra pass med tre heat racing på en fin bana som var grymt lerig!
Har börjat köra in mig på min 29" Big Nine så igår var andra gången jag satt på cykeln, fungerade riktigt bra och alla som säger att det är så extremt ovant att köra 29" efter att ha kört 26" håller jag inte med, var bara att sätta sig och gasa på precis som vanligt stigarna! Så jag är grymt nöjd med att ha två fina hojar att välja mellan under året!

Idag stod det distans på schemat, hängde med cykelgymnasiet ut i några timmar och nu verkar det som att vädret håller på att ordna upp sig igen! Hade sol och blå himmel i stort sett hela passet, jäkligt skönt att slippa snön som kom här nere i torsdags! Imorn blir det en sväng i skogen, ska nog se till att skruva ihop min nya racer också som stod och vänta på mig när jag kom hem från Cypern i måndags. Kul med lite nya grejer!!


Storhjulingen


/ Wengelin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar