onsdag 14 mars 2012

En till skobild vill ni ha!


Nu har vi kört ett par pass på banan och den är till och med grymmare än förra året. De har byggt om i stort sett halva banan bara för att det var för utdraget och därför långt till andra langningen. Nu är det två kortare varv och de har lagt in flera tekniska partier. Inget jättesvårt men man kan inte bara dynga in i skiten med stumarmar för då ligger man där och krälar. Blir det blött vilket det finns stor risk för då kommer det bli riktigt svårt skulle jag tro.

Vi tog ett nästan för noggrant varv runt banan till att börja med men det gjorde iaf mig stensäker på linjerna. Jag tycker den svåraste Rock Garden är lättare i år. Detta beror antagligen på att stenarna satt sig och att jag dessutom kör Big Nine nu gör att jag kan köra över nästan allt.

Träffade nyss de Svenska downhillarna och deras bana hade de också byggt om lite... Eftersom dom plattlandade ett hopp förra året så har de till i år förlängt platån till 21m! Förra året var det snustorrt och blir det samma i år kommer de över men om regnet kommer som utlovat så blir det inte så mycket action när de precis klarar sig upp på platån...

/Darvell

2 kommentarer:

  1. Riktig kalasbloggning här på min ära. Det ser nästan ut som bara ben på bilden men det kan väl knappast stämma? Kör hårt!/stef

    SvaraRadera
  2. Jodå det är över 30 grader ute i Skuggarvet nu. Steens har tagit fram rullskidorna!

    /Darvell

    SvaraRadera