fredag 23 mars 2012

Mellan två tävlingar

Det blev faktiskt ett litet morgonpass innan vi åkte hem från Pietermaritzburg. Kände mig nästan tvungen att prova DH banan en sväng. Den var faktiskt så snäll att det gick utmärkt att köra XC-hoj. Jag hade dock lite problem med att sätta landningarna i de stora hoppen...
Sanningen är väl att jag inte ens kom en tiondel av avståndet till landningen. För att ta bilden fick jag backa ut i skogen och inte ens då fick jag med hela hoppet...

Väl hemma på tisdag eftermiddag blev det benen i högläge och fixa i ordning för nästa resa som blir till Sherwood Pines redan idag. Jag och Wengan drar dit med förhoppningen att samla lite UCI-pinnar.

Onsdag och Torsdag blev det två fina pass med Jeppe 77. Han körde racer och jag MTB så när han bestämde sig för att slägga på lite så fick jag bita i för att sitta kvar på hjul. Han matade över 45 kmh på platten så jag fick ligga på dyngen nästan hela tiden för att hänga på. Men trots högfartskörningen så var det bra trivsel på passen, mycket att tacka för det var fika i Sågmyra ggr två.

Nu ska jag packa ihop cykeln igen. Klockan 12.30 åker jag hemifrån via Säter och hämtar upp Wengan för fortsätta ner mot Västerås och Ryan Air flygning ner till Stansted.

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar