fredag 1 januari 2010

Det flyter på

Jag blev uppropad sist som vanligt. Hellre det än 5:e-10:e sist i och för sig. Startar man sist kan man starta 2-3m bakom alla andra och på så vis få upp farten medan de andra står och väntar på att de framför ska köra iväg. På detta vis brukar jag ta ganska många placeringar direkt utan att behöva anstränga mig särskilt mycket. Idag var dock starten för smal så taktiken hjälpte föga.

Jag gick alltså in i första kurvan ganska långt bak för att sedan klättra under hela loppet till en slutlig 25:e plats. Banan var riktigt grym med en massa lera och tekniska partier både uppför och utför. De ovadderade kravallstaketen i utförsbackarna kändes dock inte så inbjudande. Kändes som det var väldigt nära några gånger.

Jag börjar få upp flytet i leråkningen nu, vilket känns riktigt skoj. Inte en enda miss värd att bokföra under hela loppet!

/Darvell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar