lördag 30 januari 2010

Rapport U23 VM

Grymma ben, grym start, men otur med konkurrenterna. En bra sammanfattning för mitt VM lopp idag. Foto: Jörgen Pettersson


Uppropad i fjärde led och en kanonstart första 300 metrarna. Sedan utträngd i första kurvan, tappade 10 placeringar. Lagom tills jag fått upp farten igen ramlar en tysk framför mig och jag kör rakt in i han och glider 15 meter på snön, reglaget toksnett och in i depån för byte av cykeln. Var säkert nere på 55-60 plats. Plockar placeringar varje varv med kanonben. Sista varvet går jag om italienska U23 mästaren och ska precis plocka amerikanska U23 mästaren i sista snabba kurvan då ger han mig en rejäl tryckning och vips så låg jag och gled på isen istället för att trampa på cykeln.

Foto: Håkon Røvang


Tappar fyra placeringar och går imål som 30:e man. Hade inte marginalerna på min sida idag men får vara nöjd ändå.. Synd bara när kroppen kändes bättre än på bra länge..


/ Nilsson

5 kommentarer:

  1. Menvatusan Mattias! Varför skulle du tappa de där sista placeringarna? Jag tippade ju dig som 25a!
    Bra kört ändå!

    Kör hårt och snabbt i morgon Magnus!

    SvaraRadera
  2. Vill minnas att Kessiakoff slutade runt 50:e plats i U:23 klassen senast CX-VM gick i Tabor. En klar förbättring av dig!!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat. Tummen upp för dig och håller den andre stenhårt för Darvell imorrn. Kör på!

    SvaraRadera
  4. Skit också att det faller på andras klantighet/dumhet.
    Men nu vet ni ju att uppladdningskonceptet fungerar bara göra likadant nästa år och ligga o gnugga på kontinenten och byta ut årets resultat mot ett bättre! Men starkt jobbat ändå visar ju på att kapaciteten finns.

    SvaraRadera